گاهی اوقات عجیب ترین منظره ها رو در طبیعت پیدا می کنیم. مناظری که آدم رو درباره پیدایش و به وجود اومدنشون به فکر فرو میبره. برای مثال ۴۰۰ درخت کاج در شمال غرب لهستان از دور به نظر کاملا طبیعی به نظر می اومدن اما از نزدیک عجیب تر از اونی هستن که فکرش رو می کنید. از جنگل کج لهستانی چیزی شنیدید؟

عکس هایی از یک جنگل عجیب در لهستان
عکس هایی از یک جنگل عجیب در لهستان

تنه ی همه ی این درختان در قسمتی که از زمین بیرون اومده، ۹۰ درجه به سمت شمال خم شده و بعد دوباره صاف بالا اومده. این جنگل به اسم “جنگل کج” شناخته شده هست.
با وجود تنه هایی با ظاهر شکل حرف c همه درختان به خوبی رشد کردند و این خم شدگی مانع رشد شون نشده. بعضی از کارشناسان اعتقاد دارند که این درخت ها برای جلوگیری از آسیب به نوک، شاخه های جانبی و تنه شون به این شکل دراومدن.
درخت ها خاصیت ارتجاعی دارند. پس برای اینکه بتونن رشد کنند، در مقابل موانع به این شکل به رشد خودشون ادامه دادن. هر اتفاقی که برای یک درخت افتاده برای همه ی اونها هم تکرار شده چون همه ی اونها تغییر شکل یکنواخت دارند.

عکس هایی از یک جنگل عجیب در لهستان
عکس هایی از یک جنگل عجیب در لهستان

جنگل کج ۸۰ سال داره ، و به نظر میرسه که اتفاقی که باعث شده به شکل امروزی باشن وقتی رخ داده که درخت ها حدودا ۷ سال داشتن. یعنی قبل از اینکه جنگ جهانی دوم به لهستان برسه.
این کمک می کنه تا مشهور ترین تئوری در مورد کج شدن این درختان قابل توجیه باشه: در سال ۱۹۳۰ گروهی از کشاورزها این درخت ها رو کاشتند، و به منظور تولید محصول خاصی تنه ی این درخت ها رو به عمد به این شکل در آوردن. مثل مبلمانی با شکلی منحصر به فرد. ما هیچ وقت نمی تونیم مطمئن بشیم که این تئوری درسته یا نه، چون با شروع حمله به لهستان در جنگ، کشاورزها نتونستن کارشون رو به پایان برسونن.
این روزها، اینکه درخت ها را رو با فرم خاصی برای تولید محصولات مختلف رشد بدهند چیز عجیبی نیست. و با محصور کردن و جهت دادن به گیاهان و درختان کاری کاملا عملی به حساب میاد.

عکس هایی از یک جنگل عجیب در لهستان
عکس هایی از یک جنگل عجیب در لهستان

حدس های دیگه ای هم وجود داره مثل اینکه: طوفان و برف درختان رو به این شکل در آورده. به این صورت که اونها رو در این حالت به صورت یخ زده در آورده و خم کرده و تا زمانی که این برف و یخ آب بشه اونها این شکل رو به خودشون گرفتند.

جنگل کج عجیب و غریب، در یک محیط به ظاهر معمولی وجود داره. پس ممکنه شما هم از اینکه چرا مردم محلی هم دلیل این خم شدن رو نمی دونن تعجب کنید. این احتمالا به خاطر اینه که شهر در طول جنگ ویران شده و تا سال ۱۹۷۰ بازسازی اش نکردن.

عکس هایی از یک جنگل عجیب در لهستان
عکس هایی از یک جنگل عجیب در لهستان

جنگل کج در نزدیکی نیروگاهی واقع شده که به اسم “دولنا اودرا” معروفه.

توریست هاعلاقه ی زیادی به دیدن سایت های طبیعی دارن اما هیچ سایتی مثل جنگ کج مرموز و غیر قابل توجیه نیست. اگه روزی به لهستان سفر کردید جنگل کج در حومه ی شهری به نام گریفینو در استان Zachodniopomorskie واقع شده . با نگاهی به جنگل شما شروع به خیال بافی خواهید کرد.

تاریخچه ی زیادی در ریشه ی این درختان وجود داره، اگه فقط درخت ها می تونستن صحبت کنن!