آیا گلکسی Galaxy S5 Prime سامسونگ سرعت دانلود 225Mbps را ارائه خواهد داد؟

خبرهای اعلام شده از Samsung Galaxy S5 Prime هنوز در حد یک شایعه است. هفته‌ی گذشته سه تصویر در سایت‌های خبری منتشر گشت که به این دستگاه سامسونگ نسبت داده شد. اکنون خبرهای جالب دیگری در محافل خبری خارج از کره به گوش می‌رسد. بر اساس این خبرها، Galaxy S5 Prime مجهز به سرعت دانلود بالای 225Mbps خواهد شد. برای اطلاع بیشتر شما باید بگوییم که این سرعت سه برابر ماکزیمم سرعت دانلود LTE که 75Mbps است، می‌باشد.

قبل از اینکه شروع به رویاپردازی کنید، این نکته را هم بگوییم که ظاهرا این سطح از سرعت تنها در کشور کره و از سوی اپراتورهایی همچون SK Telecom پشتیبانی می‌شود. شبکه‌ی LTE این اپراتور که ماکزیمم سرعت انتقال داده‌ی آن 150Mbps است، از طیف 10MHz x 10MHz استفاده می‌نماید. برای دستیابی به سرعت سریع‌تر 225Mbps، اپراتور نیاز به پهنای باند 20MHz دارد.

Samsung Galaxy S5

در حال حاضر تنها یک تراشه برای پشتیبانی از سرعت 225Mbps وجود دارد که MDM9635 کوالکام است. توسعه‌ی این تراشه در ماه گذشته به پایان رسید و جالب توجه است که سامسونگ به سفارش یک میلیون واحد از این تراشه اقدام کرد.

انتظار می‌رود که اسمارت‌فون Galaxy S5 Prime سامسونگ مجهز به یک نمایشگر 5.2 اینچ با رزولوشن 1440x2560 پیکسل باشد. یک پردازنده‌ی اسنپدراگون 805 طبق خبرها در زیر قاب این دستگاه قرار خواهد گرفت که در کنار سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، مشخصات سخت‌افزاری S5 Prime را تکمیل می‌نماید. دوربین‌های جلو و عقب به ترتیب دارای کیفیت 2 و 16 مگاپیکسل هستند. البته هنوز پرسش‌های بی پاسخ زیادی مانند قیمت و زمان ارائه‌ در مورد این گوشی وجود دارد.

گلکسی S5 سامسونگ

فعلا سامسونگ و ال.جی در حال رقابت در این بخش هستند که بالاخره کدام کمپانی زودتر اقدام به عرضه‌ی نمایشگرهای 1440x2560 پیکسلی در ایالات متحده خواهد کرد. قرار است که LG G3 در ماه جولای به بازارها وارد شود، اما شاید سامسونگ از Galaxy S5 Prime خود زودتر پرده‌برداری کند.