یکی از تغییرات مهم مرورگر نسخه‌ ۳۷ کروم، اضافه شدن قابلیت DirectWrite است. با این قابلیت، مرورگر می‌تواند با کیفیت و سرعت بیشتری متون موجود در صفحات وب را پردازش کند و آن را برای شما به نمایش درآورد.
بسیاری از کاربران از این تغییر در مرورگر کروم راضی هستند، اما با اعمال این تغییر در کروم، برخی کاربران هنگام مراجعه به برخی سایت‌ها با مشکل محو شدن متون در کروم روبه‌رو می‌شوند. این مشکل در صورتی رخ می‌دهد که قابلیت DirectWrite برای شفاف‌تر به‌ نمایش درآوردن متن‌ها در وب طراحی شده، اما گاهی بروز برخی مشکلات نیز اجتناب‌ناپذیر است.

گوگل کروم
گوگل کروم

اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که از نسخه‌ ۳۷ و بالاتر مرورگر کروم استفاده و این مشکل را هنگام مراجعه به برخی سایت‌ها مشاهده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم از ترفند زیر کمک بگیرید و قابلیت بالا را غیرفعال کنید. بازگشت به گذشته و استفاده از همان موتور پردازش متون قدیمی می‌تواند شما را تا رفع نهایی این قبیل مشکلات یاری کند:

مشکل محو شدن متون در کروم

۱ـ مرورگر کروم را اجرا کنید.

۲ـ در نوار آدرس عبارت زیر را تایپ کنید و کلید اینتر را فشار دهید: chrome://flags/

3ـ در صفحه‌ به‌نمایش درآمده گزینه‌ Disable DirectWrite را پیدا کرده و روی گزینه‌ Enable در زیر آن کلیک کنید. (فعال کردن این گزینه، عملکرد معکوسی دارد؛ به ‌عبارت دقیق‌تر گزینه‌ غیرفعال‌سازی قابلیت DirectWrite فعال می‌شود و موجب می‌شود این قابلیت غیرفعال شود)

۴ـ در پایان برای ذخیره تغییرات روی کلید Relaunch Now در انتهای صفحه کلیک کنید.