سامسونگ 10 مشخصه پنهان در اسمارت فون گلکسی Samsung Galaxy S5 خود را برای کاربران منتشر کرد

یکی از لذت ها و سرگرمی های جالب صاحب یک گوشی هوشمند رده بالا این است که تمامی قابلیت ها و حتی چیزهای جزئی که گوشی اش قادر به انجام آن است را پیدا کند. در همین راستا سامسونگ هم برای Galaxy S5 خود چند مشخصه پنهان را در نظر گرفته که کشف آنها خالی از لطف نیست. آخرین تلفن اندرویدی که پرچمدار سامسونگ هم به حساب می آید به مدت یک هفته است که قابل دسترس بوده و شاید در طی این مدت برخی از صاحبان این دستگاه به بعضی از موارد پنهان آن دست پیدا کرده باشند.

galaxy s5
1. اولین مورد این است که Galaxy S5 سامسونگ با قلم S-Pen به مشتریان عرضه نشده، دلیلش هم این است که چرا باید با وجود یک ابزار نوشتن قدرتمند با تکنوژی بالایی که در اختیار دارد برای یک مداد با تکنولوژی خیلی پایین خود را به زحمت بیاندازد. برای دستیابی به این ابزار خیلی کارآمد و مهم فقط کافی است که به قسمت تنظیمات نمایشگر بروید و قسمت increase touch settings را فعال کنید.

2. یکی دیگر از ترفندهای کوچک و جذاب مربوط به گنجاندن پخش موزیک stock است. فقط کافی است گوشی خود را کمی کج کنید تا لیستی از آهنگ های مشابه آهنگی که در حال گوش دادن به آن هستید برایتان لیست شود.

3. اما در مورد بچه ها هم چند نمونه مشخصه هست که برایتان بازگو می کنیم. همانطور که پیش از این گفته بودیم این گوشی قابلیت هایی دارد که می تواند بچه ها را در قسمت بازی ها و انیمیشن سرگرم نگه دارد تا آنها خدای ناکرده نتوانند با رئیستان تماس بگیرند یا محتویات مهم گوشی شما را در چشم برهم زدنی حذف کنند. برای این کار پس از اینکه بر روی اپلیکیشن Kids Mode در صفحه اصلی ضربه زدید، یک حساب کاربری با استفاده از شماره پین گوشیتان ایجاد کنید و بعد از آن هم قسمت هایی که فرزندتان می تواند با آنها کارکند و قسمت هایی که می خواهید از دسترس او خارج شود را مشخص کنید. به همین راحتی امنیت گوشیتان برقرار می شود، اما خوب بعد از این منتظر قهر و دلخوری آنها هم باشید، چرا که آنها را از حق طبیعی شان محروم کردید!

4. در صفحه قفل (lockscreen)، حالت شخصی (Private Mode) این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بتوانید فیلم ها و تصاویر گوشی خود را از دید دیگران مخصوصاً افراد کنجکاو خانواده مخفی کنید. برای این کار به قسمت تنظیمات بروید و حالت شخصی (Private Mode) گوشیتان را انتخاب کنید و بعد محتویاتی که قصد پنهان کردن آنها را دارید مشخص کنید و روی منو کلیک کرده و سپس گزینه Move to private را انتخاب نمایید، سپس بلافاصله کلید قفل ظاهر می شود که به این معناست که محتویات انتخاب شده ایمن هستند.

5. در حالی که برنامه های گوشی کاملاً مخفی نشده اند، Toolbox همیشه در دسترس شماست تا بتوانید برنامه های مورد علاقه خود را باز کرده و استفاده کنید. شما می توانید برای دستیابی به این خاصیت در قسمت تنظیمات سریع (Quick Settings) روی Toolbox کلیک کنید و یا به قسمت تنظیمات بروید و Toolbox را انتخاب کنید، بعد از آن یک دایره سفید رنگ با 3 نقطه در آن ظاهر می شود که طی آن منوی شناور در هر برنامه و صفحه ای در دسترس قرار می گیرد که به وسیله ی آن شما می توانید برنامه های مورد علاقه خود را در هر صفحه ای روی دستگاه باز کنید.

6. شما قبلاً Bigfoot یا Lindsey Lohan یا Eric Schmidt در استفاده از BlackBerry دیدید، در این مواقع شما به بازکردن سریع اپلیکیشن گوشیتان نیاز دارید. شما می توانید برای این کار یک میانبر به صفحه قفل خود اضافه کنید، بنابراین حتی با اینکه گوشیتان قفل هم باشد می توانید از دوربین دستگاهتان استفاده کنید. این خصیصه باعث می شود حتی اگر در این مواقع کاملاً بی مهارت و با دستپاچگی عمل می کنید، اما هیچ سوژه ای را از دست ندهید.

7. مشخصه بعدی این است که حین تصویربرداری می توانید یک تور مجازی را ایجاد کنید. اگر یک واسط معاملات ملکی هستید و قصد فروش خانه ای را دارید این گوشی واقعاً راهگشای شماست.

8. از اینکه در میان چندین مخاطب به دنبال شخص خاصی مثلاً خانم Ms.Jane Doe بگردید جداً کلافه کننده است، آیا اینطور نیست؟ بدانید که سامسونگ برای این مشکل هم راهکاری را پیش رویمان قرار داده است، شما می توانید 25 نفر از کسانی که بیشتر از همه با آنها در تماس هستید را مشخص کرده و نام و اطلاعات مربوط به آنها را در بالای قسمت ارسال پیام داشته باشید، برای این کار فقط کافی است به بخش برنامه کاربردی ارسال پیام (messaging) رفته و روی علامت '+' ضربه زده و اسامی 25 نفر را وارد کنید.

9. وقتی که شما در حال مکالمه با خانم Ms. Doe هستید، می توانید آخرین تعاملات خود با این خانم همراه با جدیدترین پست های وی در +Google را مشاهده نمایید. برای این کار به قسمت تنظیمات بروید و بر روی call ضربه بزنید و سپس چک باکس گزینه Show caller information را تیک بزنید.

10. در نهایت ویژگی Call Notifications Pop-up را ذکر می کنیم که وقتی در حال کار با برنامه ای هستید به شما اطلاع می دهد که تماسی را دریافت کرده اید. به این ترتیب هنگام برقراری تماس شما دیگر مجبور نیستید تا اجرای بازی را متوقف کنید. برای فعال کردن این خصیصه هم به قسمت تنظیمات بروید و بر روی call ضربه زده و سپس چک باکس گزینه Call notification pop-ups را تیک بزنید.

معرفی ترفندهای جذاب و کاربردی از اسمارت فون گلکسی اس فایو galaxy s5 سامسونگ

بنابراین شما با خرید این گوشی به تعداد انگشتان دستتان می توانید از ویژگی های جالب آن بهره مند شوید. حتماً این موارد را در گوشی خود امتحان کنید و نتیجه آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

معرفی 10 ترفند جذاب در galaxy s5