مقایسه تخصصی فبلت های آیفون Apple iPhone 6 Plus اپل و گلکسی نوت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

اپل در نهایت از تلفن نمایشگر بزرگی در اندازه 5.5 اینچ تحت عنوان iPhone 6 Plus راه اندازی کرده است. این اولین بار است که اپل وارد رقابت دستگاههای بیشتر از 5 اینچ در مقایسه با خط تولید سامسونگ شده است، به همین دلیل تصمیم داریم تا به مقایسه فبلت Galaxy Note 3 با جدیدترین فبلت iPhone 6 Plus اپل بپردازیم. فبلت سامسونگ به نمایشگر ذره ای بزرگتر، اما با ابعاد مشابه مجهز شده است. بنظر شما این دو فبلت در برابر یکدیگر چگونه کار می کنند؟


طراحی

در حقیقت دستگاه iPhone 6 Plus در سایز یک فبلت ساخته شده است. این دستگاه بلندتر از Note 3 است، که در حال حاضر حمل آن به اطرف در جیب ناراحت کننده است، اما باریک و کم عرض بوده، بنابراین انجام عملیات تک دست با دستگاه اپل ذره ای آسان تر است. اپل به گنجاندن سنسور Touch ID در زیر نمایشگر اقدام کرده است. همان اسکنر اثرانگشت برای استفاده بر روی چنین دستگاه بزرگی با یک دست نسبتا ناراحت کننده است، چنانکه برای مثال مجبور به کشیدن انگشت خود خیلی سخت برای ضربه زدن بر روی دکمه هوم یا شروع مجوز Apple Pay هستید. نه اینکه جایگاه دکمه هوم بر روی نوت3 بهتر باشد. در کل ما به شما پیشنهاد استفاده تک دست از هیچ یک از این دستگاهها را نمی کنیم، این فبلت های بزرگ برای استفاده با دو دست طراحی شده اند.

6 Plus از لحاظ نما و ساختار برتر می باشد، چنانکه مجهز به پروفایل بسیار باریک 7.1 میلیمتر و ساختار ارزشمند آلومینیومی می باشد که بسیار سبک و خوش سبک و گیرا در دست احساس می شود. سامسونگ طراحی نسبتا ضخیم و پلاستیکی را با انعطاف پذیری بیشتر همچون آپشن هایی برای مبادله باتری یا گنجاندن اسلات کارت microSD جبران کرده است.

سامسونگ همچنین قلم S Pen را هم با دستگاه نوت ارائه داده است، که در سمت راست پایین دستگاه گنجانده شده است، چنانکه این یک متد ورودی اضافی را برای مشتاقان به ارمغان آورده است.

مقایسه ابعاد فبلت های آیفون Apple iPhone 6 Plus اپل و گلکسی نوت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ


صفحه نمایش

هر دو شرکت اپل و سامسونگ خواستار استفاده از رزولوشن 1080x1920 پیکسل هستند، که یک آپشن معمولی برای اکثریت پرچمداران موجود می باشد. نوت3 دارای سایز نمایشگر بزرگتر 5.7 اینچی با تراکم پیکسل 386ppi می باشد، در مقابل دستگاه اپل دارای نمایشگر 5.5 اینچی با تراکم پیکسل بالاتر 401ppi است.

نمایشگر iPhone 6 Plus دارای دمای رنگ و رنگ های دقیق تر بوده، در حالی که نمایشگر نوت3 دارای رنگ های سردتر و تا حد زیادی نادرست و بسیار اشباع شده هستند.

نمودار طیف رنگ CIE 1931 xy اسمارت فون  Apple iPhone 6 Plusنمودار طیف رنگ CIE 1931 xy اسمارت فون Samsung Galaxy Note 3نمودار طیف رنگ CIE 1931 xy اسمارت فون Apple iPhone 6 Plusطیف رنگی نمایشگر اسمارت فون Samsung Galaxy Note 3نمودار طیف رنگ CIE 1931 xy اسمارت فون Apple iPhone 6 Plusطیف رنگ خاکستری اسمارت فون Samsung Galaxy Note 3

نمایشگر نوت3 همچنین اوج روشنایی بسیار کمی را ارائه می دهد، که همین مسئله موجب سخت تر دیده شدن دستگاه در فضای باز در مقایسه با نمایشگر شفاف iPhone 6 Plus می گردد. پانل سامسونگ به پوشش ضدبازتاب بسیار خوبی مجهز شده است، که نور برگشت داده به چشمان شما را به حداقل می رساند، و نمای تلفن اپل بطور قابل توجهی در نور شدید آفتاب خوانا و روشن است.

  حداکثر روشنایی (nit)
مقدار بیشتر، بهتر است
حداقل روشنایی (nit)
مقدار کمتر، بهتر است
کنتراست
مقدار بالاتر، بهتر است
دمای رنگ (کلوین) گاما Delta E RGBCMY
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E grayscale
مقدار کمتر، بهتر است
Apple iPhone 6 Plus 574
(عالی)
4
(عالی)
1:1376
(عالی)
7318
(خوب)
2.18 4.38
(متوسط)
3.82
(خوب)
Samsung Galaxy Note 3 360
(متوسط)
4.6
(عالی)
غیرقابل اندازه گیری (عالی) 7972
(متوسط)
2.25 5.5
(متوسط)
6.93
(متوسط)

 

  حداکثر روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است
حداقل روشنایی
مقدار کمتر، بهتر است
کنتراست
مقدار کمتر، بهتر است
دمای رنگ
مقدار کمتر، بهتر است
گاما
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E RGBCMY
مقدار کمتر، بهتر است
Delta E grayscale
مقدار کمتر، بهتر است
Samsung Galaxy Note 3 56.1% 48.9% غیرقابل اندازه گیری 8.3% 1.3% 69.3% 61.3%
Apple iPhone 6 Plus 84.7% 75% 86.9% 4.3% 13.8% 6.6% 15.7%


رابط کاربری و قابلیت ها

در این بخش قرار نیست زیاد وارد جزئیات مربوط به سیستم عامل های موبایل مربوطه شویم، چرا که قطعا هر کسی مقایسه کامل اندروید با iOS را بهتر می پسندد. یکی از مهمترین مشخصه ها در این دو دستگاه و بخش نرم افزاریشان، ارائه حالت های رابط تک دست است. اپل مشخصه ای تحت عنوان Reachability را معرفی کرده است، اما تلفن همچنین حالت landscape viewing regime را برای کل رابط کاربری فراهم آورده است، مشخصه ای که بشدت نبود آن در پوشش رابط کاربری اندرویدی TouchWiz سامسونگ حس می شود. حالت تک دست نوت3 دارای رویکرد آسان تری برای فراخوانی می باشد، چنانکه این حالت بسادگی با کشیدن سریع انگشت خود از لبه راست به چپ یا چپ به راست نمایشگر راه اندازی می شود، در حالی که شما بر روی آیفون 6 Plus مجبور به کشیدن انگشت خود بر روی تمام مسیر زیر نمایشگر و سپس ضربه دوبل بر روی دکمه هوم هستید. در دستگاه آیفون حالت تک دست، سریع انجام می شود، اما فقط خیلی راحت نمی باشد. با این حال، آنچه که Reachability انجام می دهد، به سادگی عمل slideDown (این متد، عنصر مورد نظر را به صورت کشویی یا اسلاید به سمت پایین نمایان می کند.) در رابط کاربری می باشد، بنابراین شما می توانید به هر آنچه که قبلا در بخش بالایی نمایشگر بوده است را در قسمت پایین دسترسی داشته باشید، در حالی که رویکرد سامسونگ کل رابط کاربری را به راست یا چپ دستگاه کوچک می نماید، چنانکه شما در این حالت می توانید از گوشی با یک نمایشگر بسیار کوچکتر استفاده نمایید.

رابط کاربری فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلرابط کاربری فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلرابط کاربری فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلرابط کاربری فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلرابط کاربری فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلرابط کاربری فبلت Apple iPhone 6 Plus اپل

رابط کاربری فبلت Apple iPhone 6 Plus اپل

سامسونگ به شما اجازه تقسیم صفحه به دو بخش مجزا با حالت Multi-Window را می دهد، چنانکه در این حالت دو اپلیکیشن را بطور همزمان در کنار هم جهت ارائه تجربه مالتی تسکینگ درست اجرا می نماید. شما همچنین می توانید تا 5 پنجره اپلیکیشن مانند ماشین حساب، مرورگر یا یادداشت ها، در بالای هر آنچه که در حال اجراست شناور نمایید، و یا آنها را تغییر سایز و یا اینکه به اطراف جابجا نمایید. Galaxy Note 3 دارای متد ورودی اضافی به لطف قلم تعبیه شده S Pen خود می باشد، و شما می توانید محتویات کلیپ ها را از وب سایت ها، حاشیه نویسی PDFها، خطخطی کردن بر روی نمایشگر را با آن انجام دهید، یا همچنین به اسانی قادر به استفاده از قلم برای اسکرول کردن و دیگر کارها هستید.

رابط کاربری فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

رابط کاربری فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ


پردازنده و فضای ذخیره سازی

اپل از پردازنده دو هسته ای A8 CPU در کلاک 1.4 گیگاهرتز (و البته 64 بیتی) با هسته های Cyclone در فرآیند ساخت 20 نانومتری، و با گرافیک پردازنده شش هسته ای PowerVR GX6650 استفاده کرده است. این تراشه هم سریعتر و کارآمدتر از A7 موجود در iPhone 5s یا iPad Air می باشد، و بنچمارک های کراس پلتفرم نشان می دهد که این تراشه تقریبا در قلمرو تراشه های Snapdragon 805 بر روی per-clock پایه می باشد، یعنی اینکه این تراشه در سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز از اسنپدراگون 805، نیز عملکرد مشابهی را ارائه خواهد داد. نسخه LTE دستگاه Note 3 به آخرین تراشه سال گذشته اسنپدراگون 800 چهار هسته ای 2.3 گیگاهرتزی کوالکام مجهز گشته است. همچنین نسخه جهانی این دستگاه به پردازنده هشت هسته ای اکسینوس5 خود سامسونگ با چهار هسته 1.9GHz ARM Cortex-A15 و چهار هسته 1.3GHz ARM Cortex-A7 مجهز شده است.

از برتری های فبلت سامسونگ نسبت به اپل، وجود رم سه گیگابایت در مقابل یک گیگابایت می باشد، و شما به هر بیت از این حافظه دسترسی تصادفی در زمان استفاده از قابلیت عمل مالتی تسکینگ تقسیم صفحه نمایش نیاز خواهید داشت. فبلت آیفون در سه پیکربندی فضای ذخیره سازی 16، 64 و 128 گیگابایتی خواهد آمد، در حالی که نوت3 دارای پیکربندی پایه 16 گیگابایتی به همراه اسلات کارت microSD تا 128 گیگابایت افزایش حافظه در صورت تمایل شما می باشد.


اینترنت و اتصالات

استفاده از مرورگر stock Safari اپل بر روی نمایشگر بزرگ فبلت 6 Plus موجب لذت بردن می شود، این بسیار سریع، روان و پردازش صفحات بسیار خوب انجام می شود. جزر متن بی عیب و نقص بوده، اما اسکرول کردن همچنان یک کار طاقت فرسا در iOS 8 مثل همیشه می باشد، یعنی اینکه این قابلیت وجود ندارد، و تاحدودی مانع از تجربه ای خوب می شود، بویژه هنگامی که با اسکرول دینامیک اندروید مقایسه می گردد. وبگردی بر روی Note 3 همچنان یکپارچه است، اگرچه مرورگر stock TouchWiz به نمای شیک و پرزرق و برق سافاری، با عناصر رابط تقریبا مربعی نمی رسد، اما بسیار سریع و کاربردی بوده، و قابلیت هایی را برای محتویات آدوب فلش نمایشگر ارائه می دهد، البته در صورتی که شما فایل APK از وب سایت آدوب را sideload نمایید. قلم S Pen بر روی نوت3 به شما اجازه انتخاب آسان متن، تصاویر، برش انتخابی از یک وبسایت برای اشتراک گذاری یا درج در یادداشت را می دهد.

وبگردی بر روی فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلوبگردی بر روی فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلوبگردی بر روی فبلت Apple iPhone 6 Plus اپل

وبگردی بر روی فبلت Apple iPhone 6 Plus اپل

در بخش اتصالات 4G LTE، دستگاه iPhone 6 Plus پادشاه بی چون و چرا بحساب می آید، چنانکه این دستگاه 16 تا 20 باند شبکه LTE در هر جایی بسته به مدل پشتیبانی می نماید، یعنی اینکه شما می توانید از این دستگاه تقریبا در همه جای جهان استفاده نمایید. نوت3 دارای نسخه 4G LTE (اسنپدراگون) می باشد، که به اندازه زیاد آیفون پلاس از باندهای این شبکه پشتیبانی نمی کند. هر دو تلفن دارای مودم های LTE Cat. 4 بوده، که از لحاظ تئوری سرعت دانلود ماکزیمم 150Mbps دست می یابند، اگرچه در دنیای واقعی بسیار کمتر خواهد بود. تلفن ها تقریبا از تمامی اپشن اتصالات وایرلس که شما فکرش را می کنید پشتیبانی می نمایند، از جمله اینها می توان به Wi-Fi/ac، بلوتوث، A-GPS ،DLNA و NFC اشاره کرد، البته نوت 3 دارای سنسور اینفرارد برای کنترل لوازم الکترونیکی خانگی و Wi-Fi Direct هم می باشد. شما می توانید از قابلیت NFC دستگاه آیفون برای Apple Pay (شبکه پرداخت موبایل خود کوپرتینو) استفاده نمایید.

وبگردی بر روی فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگوبگردی بر روی فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگوبگردی بر روی فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

وبگردی بر روی فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

همچنین برای اتصالات سیمی، iPhone 6 Plus به کانکتور اختصاصی Lightning اپل وابسته است که به آداپتوری برای اتصال آن به درون پورت HDMI برای مقاصد TV-out نیاز خواهد داشت. نوت3 دارای کانکتور اختصاصی MHL است، که هم می تواند بطور مستقیم وصل شود، در صورتی که TV دارای پورت MHL باشد، یا از طریق آداپتور HDMI به تی.وی متصل شود.


دوربین

دستگاه آیفون به دوربین 8 مگاپیکسلی با پیکسل های بزرگتر 1.5 میکرون در برابر دوربین 13 مگاپیکسلی با سایز 1.1 میکرون نوت3 مجهز شده است. در دستگاه آیفون مشخصه تشخیص فاز اتوفوکوس به نام Pixel Focus هم گنجانده شده که از دوربین های کلاس پیشرفته به منظور اجازه فوکوس هر چه سریعتر دوربین بر روی اشیا وام گرفته شده است. مشخصه دیگر عالی گنجانده شده در اولین فبلت شرکت اپل، سیستم OIS می باشد که برای نگه داشتن ثابت قاب با کاهش لرزش دست استفاده می شود. بازهم اپل از فلاش TrueTone LED استفاده کرده که رنگ های خروجی را میزان کرده که همین مسئله موجب نمای طبیعی تر تصاویر می شود، دستگاه نوت3 همچنین چنین چیزی را با فلاش high CRI (Color Rendering Index) LED خود مدعی شده است. دوربین های جلوی دستگاه اپل و سامسونگ به ترتیب 1.2 و 2.1 مگاپیکسل می باشد.

اپلیکیشن دوربین فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلاپلیکیشن دوربین فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلاپلیکیشن دوربین فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلاپلیکیشن دوربین فبلت Apple iPhone 6 Plus اپل

اپلیکیشن دوربین فبلت Apple iPhone 6 Plus اپل

باز کردن اپلیکیشن دوربین و گرفتن عکس با دستگاه آیفون6، بدون تاخیر ملموس میان عکس ها فوری انجام می شود. بارگذاری دوربین نوت3 سریع بوده، که در نتیجه برای ثبت وقایع بسیار خوب است. رابط دوربین نوت 3 با توابعی درهم و بر هم شده که احتمال استفاده شما از آنها کم است، در حالی اپلیکیشن دوربین دستگاه آیفون با طراحی ساده و تمیز خود نیز سریع راه اندازی می شود. هر دو تلفن حالت های Panorama و Burst، همچنین HDR را برای ضبط تصاویر و ویدئوها ارائه می دهند، اما سامسونگ مقدار زیادی از حالت های عکسبرداری و افکت های رنگی را هم افزوده است.

اپلیکیشن دوربین فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگاپلیکیشن دوربین فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگاپلیکیشن دوربین فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگاپلیکیشن دوربین فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

اپلیکیشن دوربین فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

هر دو تلفن تصاویر با نمای خوبی را تولید می کنند، که رنگارنگ و جلف یا اشباع شده نیستند. تعادل سفید دستگاه آیفون اغلب صحنه ها را به سمت پوشش ابر اندکی گرمتر سوق می دهد، در حالی که نوت 3 رنگ های اندکی سردتر را نسبت به واقعیت تحویل می دهد، اما اینها تنها لغزش و بی دقتی ناچیز می باشند. فبلت ها مقدار خوبی از جزئیات را در شرایط نوری خوب ضبط می کنند، اما نوت3 سیزده مگاپیکسل اندکی جزئیات بیشتر را نسبت به دوربین 8 مگاپیکسل آیفون پلاس به نمایش می گذارد. جایی که آیفون برتری دارد، در شرایط نوری کم می باشد. اکثریت گوشی ها تصاویر مناسبی را در زمانی که نور زیادی در محیط بدرخشد تحویل می دهند، اما پیکسل بزرگتر آیفون پلاس با OIS و نرم افزار دوربین عالی اپل جفت شده که موجب تصاویر خوب تعریف شده بسیار شفاف و روشن در فضای بسته با بازفرآوری قابل اطمینان رنگ و اندکی نویز نسبت به آنچه که Note 3 گرد هم می آورد نیز می شود. فلاش TrueTone LED اپل در روشن کردن صحنه های تست ما با نور خروجی بطور یکنواخت تر توزیع شده و قوی تر، بهتر کار می کند.

  زمان گرفتن یک تصویر به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است
زمان گرفتن یک تصویر HDR به ثانیه
زمان کمتر، بهتر است
امتیاز CamSpeed
مقدار بالاتر، بهتر است
امتیاز CamSpeed همراه با فلاش
مقدار بالاتر، بهتر است
Apple iPhone 6 Plus 1.93 2.1 435 293
Samsung Galaxy Note 3 2.7 بدون داده 494 353

از لحاظ ویدئو، اپل همچنان تنها از 1080 پیکسل پشتیبانی می نماید، بنابراین ویدئوی فوق العاده رزولوشن بالای 4K وجود ندارد، در حالی که نوت 3 دارای این قابلیت است. هر دو گوشی قادر به ضبط 1080pدر فریم ریت فوق العاده هموار 60fps هستند. یک ارتقا صورت گرفته در حالت اسلوموشن فبلت آیفون، دو برابر کردن سرعت فریم ریت ضبط می باشد: 720p در فریم ریت 240fps، در حالی که نوت 3 تا سرعت 120FPS این عمل را انجام می دهد.

iPhone 6 Plus برخی ویدئوهای 1080 پیکسل با نمای شگفت انگیز را ضبط می نماید که با مقدار زیادی از جزئیات شفاف، رنگ های دوست داشتنی (اگرچه تا حدودی گرم تر است)، و تنظیمات نوردهی هموار پر شده است. OIS در هر زمانی که دستان شما بلرزد برای ارائه فیلم های با نمای ثابت شروع بکار می نماید. آیفون جدید با فوکوس خودکار پیوسته عالی همراه شده که سریع عکس العمل نشان می دهد و میان پس زمینه و کلوزآپ یکپارچه می باشد. صدای ضبط شده به لطف کیفیت مجموعه میکروفون لغزکننده نویز، واضح و تمیز بوده است.

iPhone 6 PlusNote 36 PlusNote 36 PlusNote 36 PlusNote 36 PlusNote 36 PlusNote 36 Plus6 Plus6 PlusNote 3Note 3Note 3

6 Plus -- شرایط نوری قوی6 Plus -- شرایط نوری متوسط6 Plus -- شرایط نوری کمNote 3  -- شرایط نوری قویNote 3  -- شرایط نوری متوسطNote 3  -- شرایط نوری کم

به شدت متعجب شدیم، نوت 3 همچنین با کیفیت ضبط ویدئوی خود عالی بوده است. البته فقط تا زمانی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد، ویدئوهای نوت 3 هموار و صاف، با جزئیات واضح، بازفرآوری رنگ دقیق و صدای ضبط شده واضح نیز ضبط می شوند. خوب، در شرایط نوری کم، کیفیت طبیعتا کاهش می یابد، اما همچنان نمای بسیار خوبی را از نظر ما ارائه می دهد. نویزها بیشتر تحت این شرایط خاص ظاهر می شوند، و جزئیات تصنعی هستند.

دانلود کلیپ

دانلود کلیپ


چندرسانه ای

اپلیکیشن گالری stock iOS 8 gallery نیز سبک نمایش شبکه ای را برای تصاویر شما ارائه می دهد، بعلاه شامل آپشن های ویرایشی بوده که درون رابط ساخته شده است. البته، قلم مخصوص هم آپشن هایی را برای ویرایش، حاشیه نویسی تصاویر و برش دقیق تر می دهد.

اپلیکیشن موزیک پلیر بر روی دستگاه Apple iPhone 6 Plus اپلاپلیکیشن موزیک پلیر بر روی دستگاه Apple iPhone 6 Plus اپلاپلیکیشن گالری بر روی دستگاه Apple iPhone 6 Plus اپل

اپلیکیشن موزیک پلیر و گالری بر روی دستگاه Apple iPhone 6 Plus اپل

گوش دادن برخی آهنگ ها و تماشای تصاویر بر روی Note 3گوش دادن برخی آهنگ ها و تماشای تصاویر بر روی Note 3گوش دادن برخی آهنگ ها و تماشای تصاویر بر روی Note 3

گوش دادن برخی آهنگ ها و تماشای تصاویر بر روی Note 3

پلیر موزیک iOS 8 stock music نیز با رابط حداقلی و طبقه بندی آهنگ ها بر اساس آلبوم ها، هنرمندان، لیست پخش، ژانرها و ... خوب است، همچنین از album arts پشتیبانی می کند. اکولایزر صدا در منوی تنظیمات عمومی آیفون قرار گرفته، در حالی که نوت 3 در پلیر موزیک TouchWiz خود تعبیه نموده است.

تماشای ویدئو بر روی فبلت Apple iPhone 6 Plus اپلتماشای ویدئو بر روی فبلت Apple iPhone 6 Plus اپل

تماشای ویدئو بر روی فبلت Apple iPhone 6 Plus اپل

تماشای ویدئو بر روی فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگتماشای ویدئو بر روی فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

تماشای ویدئو بر روی فبلت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

پخش ویدئو بر روی هر دو گوشی عالی است، با توجه به اینکه نمایشگرها بزرگ و رزولوشن بالا هستند، هرچند پشتیبانی فرمت فایل پلیر stock iOS 8 بسیار محدود در مقایسه با نوت 3 می باشد، نوت3 هر چیزی از جمله فایل های DivX/Xvid/MKV تا رزولوشن 1080p پخش می نماید، و با مقدار اضافی مانند پشتیبانی زیرنویس، یا شناور کردن پلیر بر بالای رابط همراه است.


کیفیت تماس

 

کیفیت تماس iPhone 6 Plus بسیار مناسب است. برای اکثریت بخش ها، صداها از طریق earpiece به لطف مقدار زیادی از حجم ولوم قوی خود نیز قابل شنیدن می باشد، چنانکه موجب استفاده آن در محیط های پرسروصدا می شود. با این حال، speakerphone صدای اندکی آرام را در مقایسه با بهترین های موجود ارائه می دهد. بعلاوه تماس گیرندگان به لطف وجود مجموعه میکروفون لغزکننده نویز بر روی آیفون6 پلاس از نتایج رضایت داشتند.

 

Apple iPhone 6 Plus vs Samsung Galaxy Note 3

Note 3 جزء بهترین ها برای استفاده دستگاه به منظور برقراری تماس نمی باشد، اما با این وجود به اندازه کافی برای این مناسب خوشایند است. صداها از طریق earpiece بسیار طبیعی بوده، اما در سوی دیگر خط تماس اینچنین نبوده و صدا تمایل به رباتیکی شدن دارند. با سوئیچ به اسپیکرفون، ما نه تحت تاثیر قرار گرفته ایم و نه ناامید شده ایم.


باتری

اپل ظرفیت دقیق باتری فبلت جدیدش را فاش نکرده، هرچند در کالبد شکافی ها به میزان ظرفیت 2915mAh دست یافته ایم. اپل 12 ساعت وبگردی بر روی شبکه وای-فای، 14 ساعت پخش ویدئو با یک بار شارژ را در فبلت جدیدش برآورد نموده، که این ارقام عالی است. آیفون در بنچمارک های باتری ما به امتیاز 6 ساعت و 8 دقیقه دست یافته است. البته باید توجه داشته باشیم که این میزان استفاده بسته به حجم کاری و روشنایی نمایشگر متفاوت خواهد بود، اما در کل 6 Plus می بایست در استفاده نرمال برای یک روز کامل با یک بار شارژ دوام بیاورد.

باتری بزرگ 3200mAh نت3 ممکن است عمر باتری قابل توجهی را در سال گذشته تحویل داده باشد، اما اکثریت پرچمداران و دستگاههای رده متوسط ساخته شده امسال گام بزرگی را در این زمینه برداشته اند. فبلت سامسونگ مدت زمان 21 ساعت برای مکالمه با یک بار شارژ و 22 روز در حالت استندبای را به ثبت رسانده است.


نتیجه گیری

iPhone 6 Plus اولین فبلت اپل است. این دستگاه تمامی چیزهای مورد انتظار شما از یک آیفون در یک پکیج بسیار بزرگتر را به ارمغان آورده است، ساختار دستگاه آلومینیومی بوده، و نمایشگر آن شفاف و بسیار دقیق می باشد. در مقابل نوت3 با بدنه پلاستیکی خود شگفت آور نیست، اما تعویض باتری و اسلات کارت microSD را می دهد. نمایشگر AMOLED نوت3 در نمایش رنگ ها دقیق نبوده، اگرچه با تولید رنگ های فوق اشباع شده بسیار مورد پسند است.

iPhone 6 Plus با دوربین عالی آمده که در شرایط نوری کم و ضبط ویدئو به لطف داشتن پیکسل های بزرگتر و مشخصه OIS خود پیشی گرفته است. تلفن اپل از تعداد بی سابقه ای از باندهای LTE پشتیبانی می کند.

دانلود کلیپ

با این حال، نوت 3 بیش از حد بسیار بد نمی باشد، دوربین دستگاه بسیار خوب بوده، و دارای ورودی جایگزین و برخی مشخصه های نرم افزاری در آستین خود مانند مالتی تسکینگ تقسیم صفحه نمایش یا قلم تعبیه شده S-Pen می باشد.

طی چندین سال اخیر، شرکت سامسونگ که خود بخش فبلت ها را ایجاد کرده تحت سلطه هم گرفته است. گرچه پس از آن شرکت های بسیاری به این جرگه پیوستند، اما در نهایت اپل در این ماه با ارائه مدل جدید همتراز با بهترین ها وارد رقابت در این عرصه شده است.