بررسی تخصصی اسمارت فون گلکسی نوت Samsung Galaxy Note 3 سامسونگ

سامسونگ اولین شرکتی نیست که سعی در تولید دستگاهی با قابلیت های ترکیبی از اسمارت فون و تبلت را کرده است. با این حال، این کمپانی سزاوار تحسین برای تولید اولین گوشی با نمایشگر بزرگ است که واقعا فوق العاده می باشد. البته، ما به اولین دستگاه از سِری گلکسی نوت (Galaxy Note) این شرکت اشاره می کنیم که در حدود کمتر از دو سال پیش معرفی شده بود. به لطف روند تولید دستگاه های بسیار همراه با نوآوری (محصولات موفق جهانی) سامسونگ، حالا به جایی رسیدیم که اکثریت تولیدکنندگان اسمارت فون ها دارای یک فبلت در بازار رقابت، یا فرآیند در حال توسعه یک نمونه از این دستگاه ها برای ورود به این بازار می باشند.

جدیدترین گوشی این شرکت که اخیرا رونمایی شده است نیز Galaxy Note 3 می باشد. مانند گذشتگان خود با قلم S Pen ارائه شده است، که در حال حاضر نسبت به قبل با به همراه داشتن مشخصه های برتر نیز کاربردی تر می باشد. در حقیقت، جدیدترین گوشی سِری نوت سامسونگ به درستی در رده گوشی های هوشمند پیشرفته جای گرفته است، بسته بندی سخت افزاری که بدون شک در هر فن آوری عجیب و غریب راه اندازی شده بدست خواهد آمد. این دستگاه دارای یک نمایشگر بزرگ 5.7 اینچ Super AMOLED، پردازنده نسل چهارم چهار یا هشت هسته ای، دوربین 13 مگاپیکسل، همراه با مجموعه کاملی از مشخصه های نرم افزاری و قابلیت قلم (که بر روی دیگر گوشی ها پیدا نمی شود) را شامل می شود.

محصول سامسونگ نیز در قالب بزرگ یک اسمارت فون شکل گرفته است، و تا به این لحظه اعلام شده است که این دستگاه در زمره ی بهترین گوشی ها رتبه بندی شده است. و حالا زمانی است که باید دریابیم که این دستگاه دارای چه چیز هایی است که به همان اندازه نیاکان خود موفق شده است.

Galaxy Note 3


درون جعبه:

• هدفون استریو تو-گوشی
• نوک یدکی earphone در اندازه های مختلف
• شارژر دیواری
• کابل microUSB
• سر قلم S Pen یدکی
• دفترچه راهنمای Quick start


طراحی

سامسونگ عمدتا از آنچه که در طراحی Note 3 انتظار می رود نیز انجام داده است، و این بار بر روی دستگاه جدید خوب عمل کرده است، چنانکه تلفن سبکتر و باریکتری نسبت به دستگاههای قبلی خود ایجاد کرده است. هرچند مدل جدید با نمایشگر 5.2 اینچ – 0.2 اینچ در اندازه قطری از نمایشگر موجود در Note II سال گذشته بزرگتر است – مدل جدیدتر نیز بطور قابل ملاحضه ای جمع و جور تر است. تفاوت در بزرگی نیست، اما ما می توانیم قطعا احساس کنیم که در زمان نگه داشتن با دست، باید دو دست را در کنار هم قرار دهیم (یعنی دستگاه را نمی توان با یک دست نگه داشت).

Galaxy Note 3Galaxy Note 3

صحبت در مورد نگه داشتن Samsung Galaxy Note 3، ما می توانیم تایید کنیم که نگه داشتن دستگاه با یک دست نیز کار سخت و طاقت فرسایی در مقایسه با تلفن های در اندازه معمولی می باشد. سناریوی استفاده معمول این دستگاه بدین صورت است: دستگاه را با یک دست نگه داشته باشید در حالی که با دست دیگر خود از قلم S Pen استفاده می کنید یا رابط را ناوبری می نمایید. یک گزینه برای کوچک کردن صفحه کلید یا شماره گیر (dialer) به راست و چپ وجود دارد، بنابراین شما می توانید یک پاسخ متن پیام را سریع تایپ نمایید یا با یک شماره تنها با یک دست تماس برقرار کنید.

ما واقعا در شگفتیم به دیدن اینکه سامسونگ یک رویکرد متفاوت در طراحی خارجی تلفن بکار برده است. این شرکت نیز بدنه پشت چرمی فاوکس (faux) انتخاب کرده است، به این معنی اکه اثرگذاری یک نوت بوک پر ارزش را یادآوری نماید. گرچه بدنه پشت دستگاه از پلاستیک است، اما فانتزی، پیچیده و پیشرفته احساس می شود، در حالی که تاچ نرم صیقلی برای ما یادآور از چرم واقعی است. مثل همیشه، سامسونگ یک کاور قابل جابجایی برای پشت دستگاه انتخاب کرده است، که با برداشتن کاور نیز ما یک باتری قابل تعویض توسط کاربر، همچنین اسلات کارت microSD و SIM را پیدا می کنیم.

این دستگاه در دو رنگ مشکی یا سفید می آید، یک سطح خارجی صورتی آماده برای کسانی که یک رنگ کمتر محافظه کارانه را ترجیح می دهند، وجود دارد. علاوه بر این، یک دسته از کاورهای رنگی S View به همراه دستگاه به منظور محافظت و تقویت ارائه می شود.

دکمه ها بر روی این دستگاه، همگی برای لمس و فشار دادن راحت هستند، با بازخورد لمسی بسیار خوب. دکمه فیزیکی Home در زیر نمایشگر جای گرفته است. دکمه های خازنی بازگشت و منو در کنار دکمه Home جای گرفته اند.

 

قلم S Pen

برای کسانی که با این موضوع آشنا نیستند، S Pen یک قلم دیجیتالی پیشرفته است و یکی از مشخصه های ممتاز از دستگاه مورد بررسی ما می باشد. "پیشرفته" یعنی اینکه بسیار دقیق تر از styli خازنی معمولی است و قادر به تشخیص دقیق تغییرات از فشار می باشد. خط هایی از عرض متغیر به همان اندازه که شما می نویسید نیز ایجاد می نماید. علاوه بر این، نوک قلم می تواند برداشته شود حتی اگر قلم تنها در بالای نمایشگر شناور است، که منجر به انتخابات و ترسیمات دقیق تر می شود. با فشار یک دکمه در کنار S Pen، کاربر به مشخصه های اضافی دسترسی پیدا می کند، که در ادامه مختصری در مورد آنها صحبت می کنیم.

S Pen در اسلات اختصاصی خود بطور محکم جفت می شود. جایگذاری و درآوردن از اسلات نسبت به قبل نیز راحت تر است، اما این قلم در جایگاه خود بصورت یکپارچه با طراحی فعلی تلفن ترکیب نشده است چنانکه اندکی از اسلات خود بیرون می آید. لوازم ضروری سبک و به اندازه کافی بلند برای نگه داشتن و استفاده راحت هستند، هرچند ممکن است قرار گرفتن در سمت راست دستگاه تااندازه ای آزاردهنده باشد.


نمایشگر

همانطور که در بالا گفته شد، نمایشگر بر روی Note 3 سامسونگ کمی از آنچه در نسل دوم Note ارائه شده بود نیز رشد کرده است. جلوی دستگاه مدل جدید توسط نمایشگر 5.7 اینچ شگفت انگیز با کیفیت Full HD مزین شده است. این نمایشگر دارای رزولیشن 1080x1920 پیکسل به همراه تراکم پیکسل 386ppi است. همه چیزهای نشان داده شده بر روی نمایشگر نیز خوب، صاف و دقیق است. شما مطمئن باشید که هیچ آیکن دندانه دار (ناصاف) یا حرف های لبه دار را نخواهید دید، برای مثال حتی در طول زمان وبگردی که کاملا بزرگنمایی می کنید.

Galaxy Note 3

نمایشگر برای یک پانل Super AMOLED بسیار روشن است، هرچند همچنان دور از بهترین واحدهای LCD در این زمینه است. با این حال، میدان دید در فضای باز با نسبت بازتاب نور بسیار کم در زیر نور مستقیم خورشید کمک می کند و سطوح عمیق مشکی نیز عناصر روشن تری را در زمانی که مقداری از نور ساطع شده در فضای باز حاضر است نیز ایجاد می کند. حتی در یک روز روشن و آفتابی، ما می توانم محصول سامسونگ را بدون زحمت زیاد استفاده کنیم، تا زمانی که نور خورشید مستقیم در چشم ما منعکس نشده است.

به طور معمول، ما باید زاویه دید چشمگیری به لطف تکنولوژی OLED، با کمی تغییر رنگ و روشنایی کافی حفظ شده حتی زمانی که گوشی به شدت مورب می کنیم نیز داشته باشیم.

Galaxy Note 3

سامسونگ به اضافه کردن برخی از حساسیت های اضافی به صفحه نمایش لمسی بر روی Note 3 فراموش نکرده است، در نتیجه آن قابل استفاده حتی در حالی که کاربر دستکش در دست خود می پوشاند نیز است. جالب توجه است، حساسیت پانل به طور خودکار تنظیم شده، به این معنی که هیچ نیازی به تنظیم دستی آن برای کاربر وجود ندارند.


رابط و اتصالات

آخرین نسخه از رابط کاربری TouchWiz سامسونگ بر فراز اندروید 4.3 بر روی Galaxy Note 3 سامسونگ مصور شده است، و در یک نگاه این رابط دقیقا مانند آنچه که ما در دیگر دستگاههای پیشرفته سامسونگ دیده ایم نیز بنظر می آید، البته به عنوان رابط این شرکت با مقدار زیادی از ترفندهای جذاب در آستین خود بارگذاری شده است.

رابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگرابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگ

رابط کاربری بر روی Galaxy Note 3 سامسونگ

یکی از اینها، چند پنجره ای (Multi Window) نام دارد، یک مزیت بزرگ برای بهره مندی از فضای اضافی صفحه نمایش تلفن است. این قابلیت اجازه می دهد تا شما بطور همزمان دو اپلیکیشن را اجرا نمایید، هر کدام از آنها در پنجره خودشان نمایش داده می شوند. اما کاری که بر روی نوت 3 انجام شده است این است که می توان یک اپلیکیشن را دو بار باز کرد، به این معنی که شما آزاد هستید تا دو صفحه مکالمه IM را بطور همزمان باز نمایید.

phonebook in Galaxy Note 3phonebook in Galaxy Note 3phonebook in Galaxy Note 3phonebook in Galaxy Note 3phonebook in Galaxy Note 3

دفترچه تلفن phonebook در Galaxy Note 3 سامسونگ

یکی دیگر از ویژگی های بسیار دوست داشتی نیز My Magazine است که با Flipboard مجهز شده است. فکر می کنیم که آن به عنوان یک reader هوشمند RSS برای اخبار شما می باشد، اما درون رابط کاربری یکپارچه شده است. یکپارچگی بدین معناست که شما می توانید این قابلیت را با ضربه تند و سریع رو به بالا از پایین صفحه اصلی، درست مثل وقتی که اپلیکیشن Google Now بر روی دستگاه اندروید خالص ضربه می زنید، نیز راه اندازی نمایید.

برخی افزودنی های جزئی در عین حال قابل توجه مانند Air View، Air Gestures، Smart Pause، Smart Scroll نیز ارائه شده اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد این افزودنی می توانید به بررسی Galaxy S4 سامسونگ رجوع نمایید.

messaging in Galaxy Note 3messaging in Galaxy Note 3

از آنجایی که گلکسی نوت 3 سامسونگ به بلستر مادون قرمز IR مجهز شده است، آن می تواند برای کنترل انواع لوازم خانگی، از جمله تلویزیون یا سیستم سرگرمی خانگی مورد استفاده قرار گیرد، که بسیار عالی است.

ما متوجه شدیم که صفحه کلید آنبورد نوت 3 برای تایپ کردن با استفاده از دو انگشت بسیار راحت است چرا که این صفحه کلید بسیار عریض (جادار) است. متناوبا، روش متد swiping در اختیار شما نیز وجود دارد، علاوه بر این، حالت به رسمیت شناختن دستخط نیز اضافه شده، که در حقیقت از نظر ما در کل کندترین روش متد ورودی است. قابلیت Typos می تواند بطور خودکار متن شما را تصحیح نماید، اگر تمایلی به انجام این کار ندارید، می توانید این قابلیت را غیرفعال نمایید.

منوی قلم S Pen منوی قلم S Pen منوی قلم S Pen منوی قلم S Pen منوی قلم S Pen

منوی قلم S Pen

گلکسی نوت 3 سامسونگ با بهینه سازی در بخش قلم S Pen می آید، که در حال حاضر با مشخصه های غنی بیشتری نسبت به قبل همراه شده است. مانند قبل، لوازم جانبی توسط دستگاه تشخیص داده خواهد شد چنانکه شما آن را بر فراز نمایشگر معلق نگه دارید، یک نقطه (dot) بر روی UI اجرا می کنه. چه چیزی جدید است؟ با این حال، با فشار یک دکمه بر روی S Pen نیز یک منو بر روی نمایشگر با لیستی از چندین مشخصه جدید مرتبط با قلم S Pen باز می شود. حقیقت را به شما بگوییم برخی از این مشخصه ها بسیار کاربردی هستند، اما در ادامه چند مورد جدید را معرفی می کنیم:

Action Memo: تصور ما این است که این مشخصه ارتقایافته اپلیکیشن S Memo است. این مشخصه قادر به خواندن دست خط شما می باشد، برای مثال اگر شما نام و تلفن شخصی که قرار است تنها ملاقات نمایید را ناخوانا بنویسید، اپلیکیشن می تواند یک مخاطب جدید در دفترچه تلفن با استفاده از این ورودی بصورت هوشمند ایجاد نماید. همچنین شما می توانید از ایمیل یا پیام متن بلافاصله عکس بگیرید، با فرض اینکه این اطلاعات در یادداشت است. ایده جالبی است چنانکه یک نرم افزار توانا برای تشخیص دست خط می باشد.

Scrapbooker: درست مانند نام خود، این مشخصه برای جمع آوری تکه و قطعات تصاویر از منابع مختلف است. شما می توانید محتوا از مرورگر وب، ویدئوهای یوتیوب، حتی بخش هایی از رابط تلفن جدا کنید، و آنها را در یادداشت جداگانه سازمان دهی نمایید. همچنین متن می تواند به note ها افزوده شود. این مشخصه برای یادداشت برداری بصری، یا حتی آغازگر دفتر خاطرات شخصی شما کاربردی و مفید باشد.

Screen Write: این مشخصه یک عکس فوری (snapshot) از نمایشگر دریافت خواهد کرد و به شما اجازه خواهد داد تا توضیحاتی به آن بیافزایید یا بسادگی از فاصله دور بر فراز آن با خط بد بنویسید.

S Finder: بله، شما از این مشخصه برای پیداکردن موضوعات استفاده می نمایید. هر آنچه را شما نیاز دارید بنویسید و مشخصه از میان محتوای دست خط شما در اپلیکیشن های یادداشت ها و memo ها جستجو خواهد کرد، یا حتی با سیمبول ها یا فرمول ها مقایسه خواهد کرد. آن لیست جستجوی نتایج نه تنها از میان یادداشت ها، بلکه در موزیک ها، گالری، یا کتابخانه های ویدئو می باشد.

Pen Window: این مشخصه ی جالبی است، بطور خلاصه، این مشخصه برای اپلیکیشن ها مانند ماشین حساب، address book، messaging و ... در یک پنجره کوچک راه اندازی شده است. شما یک مستطیل در سطح جایی که شما در آن پنجره ویندوز برای ظاهر شدن به نظر می رسد نیز رسم می کنید. شگفت انگیز است، اندازه پنجره همیشه با مشخصات ما مطابقت می کند و نسبت ابعاد اپلیکیشن نیز غیرفعال است.


حافظه و پردازنده

گوشی های هوشمند از این کلاس سزاوار یک پردازنده قدرتمند می باشد، آیا این چنین نیست؟ در مورد نوت 3، سیلیکون ارائه شده آن با نیروی پردازش در مناطق مختلف متفاوت خواهد بود. نسخه LTE با پردازنده چهار هسته ای سیستم بر روی چیپ Snapdragon 800 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز مجهز شده، در حالی که مدل فقط +HSPA توسط یک تراشه 8 هسته ای Exynos 5 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز اسپورت خواهد بود. در کل، ما همچنان یک میزان بسیار ناچیز ضعیفی از تاخیر داریم. عملکرد دستگاه تنها بی عیب و نقض است و مهم نیست که چقدر به دستگاه فشار وارد می کنیم. چند وظیفه ای روان اجرا می شود، که هیچ جای شگفت نیست چرا که یک رم سه گیگابایتی در گوشی جای داده است.

فضای حافظه زیادی بر روی برد گلکسی نوت 3 وجود دارد، این میزان فضا برای ذخیره یک عالمه موسیقی، تصاویر، اپلیکشن ها و ساعت ها ویدئوی کیفیت بالا کافی است. این دستگاه در دو نسخه فضای ذخیره سازی 32 و 64 گیگابایتی در دسترس خواهد بود، بعلاوه مجهز به کارت اسلات microSD تا 64 گیگابایت به منظور افزایش فضای ذخیره شده است. و در صورتی که این فضا کافی نیست، سامسونگ در هنگام عرضه نوت 3 به خریدار 50 گیگابایت از حافظه Dropbox را برای دو سال ارائه می دهد، ایده ای برای پشتیبان گیری از فایل های مهم و نه چندان مهم بر روی ابر می باشد.

اینترنت و اتصالات

نیازی به گفتن نیست، نوت 3 دارای سه برتری در بخش وبگردی دارا می باشد. آن نه تنها سریع است، بلکه واکنش اپلیکیشن مرورگر به ناوبری و ورودی ما بسیار خوب است، بدون تاخیر. صفحه وب در حالت تمام صفحه باز می شود، در نتیجه سراسر صفحه نمایش احاطه می نماید، که یک افزونه عالی است. ما همچنین به اصلاح حالت Reader علاقه داریم، که تمامی محتویات غیرضروری تخلیه می کند، تنها متن و برخی تصاویر برای خواندن آسان مقالات طولانی نیز حذف می کند. تمامی صفحات وب می تواند بدون داشتن بزرگنمایی در آن خوانده شود چنانکه نمایشگر کاملا جزئیات حتی کوچکترین متن نشان می دهد. در کل، در صورتی که شما وبگردی بسیار بر روی اسمارت فون خود انجام می دهید، در نتیجه نوت 3 ناامید کننده نخواهد بود.

سامسونگ نیز این دستگاه را در چندین نسخه آماده، متناسب با نیاز بازارهای خاص عرضه می کند. مدل LTE با قابلیت دریافت تا 150Mbps ارائه شده، که حداقل در تئوری بسیار عالی است، با این فرض که حامل شما می تواند تمامی پهنای باند فراهم نماید. مدل بسیار مشابه دیگر از اتصالات +HSPA با سرعت دریافت 42Mbps بسته بندی شده است.

برخی کشورها نیز مدل گلکسی نوت را بدون LTE دریافت خواهند کرد، که تنها اتصالات +HSPA ارائه می شود. البته، هر دو نسخه با مجموعه ای معمولی از اتصالات، از جمله وای-فای، بلوتوث، و NFC می آید. علاوه بر این، قابلیت GPS توسط GLONASS حمایت می شود، تشخیص موقعیت در مناطق دشوار بهبود بخشیده شده است. با فرض اینکه شما یک پورت USB 3.0 بر روی کامپیوتر خود دارید، شما قادر به انتقال فایل ها از و به نوت 3 در سرعت های بالا خواهید بود چرا که این اسمارت فون از استانداردهای جدید پشتیبانی می کند.


دوربین

Note II داری یک دوربین اصلی بسیار کارآمد است و انتظار ما این است که جانشین این تبلت یعنی Galaxy Note 3 هم همین طور باشد. در پشت دستگاه یک دوربین 13 مگاپیکسلی با سنسور BSI و تثبیت کننده تصویر دیجیتال، همراه با فلاش CRT LED (کلمه CRT مخفف شاخص رندرسازی رنگ) سطح بالا دیده می شود. این دوربین در مجموع در تولید رنگ های بسیار دقیق در زمان استفاده توانا است. ما چند نمونه تصویر واقعی با این دوربین گرفته ایم، اجازه دهیم مختصری صحبت در مورد دوربین و رابط دوربین داشته باشیم.

 

رابط دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3رابط دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3رابط دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3رابط دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3رابط دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3

رابط دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3

ما متوجه شدیم که نوت 3 برای گرفتن تصاویر به مانند ایجاد اشکال مناسب در حین نگه داشتن در حالت افقی نیز نسبتا آسان است. اپلیکیشن دوربین سریع بارگذاری می شود و بدون هیچ تاخیری به نمایش می گذارد، که برای ضبط هر رویدادی به همان اندازه که آنها رخ می دهند نیز فوق العاده است. در کل، رابط کاربری دوربین بنظر همانی است که اخیرا در دیگر محصولات سامسونگ دیده شده است. این رابط به خوبی طراحی شده، به راحتی به بخش منوی تنظیمات دست می یابید، و کلید شاتر فورا در دسترس است. بطور طبیعی، این تجربه با تعدادی از حالت های عکسبرداری از جمله HDR ،Burst Shot ،Panorama و ... بهتر شده است.

نمونه تصویر گرفته شده  با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده  با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده  با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده  با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده  با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده  با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده  با دوربین Galaxy Note 3

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین Samsung Galaxy Note 3

این دوربین تصاویر بسیار خوبی تولید می کند، هرچند انتظار داریم که کمی نویز در تصاویر بخصوص در محیط بسته دیده شود. فلاش کار جالبی انجام می دهد که ما بطور معمول دستگاه های جذاب سامسونگ در زمان ضبط تصاویر در شرایط نوری کم ندیده ایم.

این دستگاه می تواند ویدئوی با رزولیشن 4 هزار پیکسلی (4K) ضبط نماید. آن 3840x2160 پیکسل است، به این معنا که با تعداد پیکسل های بومی از دستگاههای جدید، مثلا تلویزیون های 4K مطابقت می نماید. اندازه (footage) فیلم نیز عالی بنظر می رسد، صاف همراه با یک عالمه از جزئیات.

نمونه تصویر گرفته شده در شرایط نوری قوی با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده در شرایط نوری متوسط با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده در شرایط نوری کم با دوربین Galaxy Note 3نمونه تصویر گرفته شده در شرایط نوری  تاریک با دوربین Galaxy Note 3

نمونه تصویر گرفته شده در شرایط نوری مختلف با دوربین Galaxy Note 3 (به ترتیب از بالا-راست مربوط به شرایط نوری قوی، متوسط، کم و تاریک است)

نمونه ویدئوی ضبط شده با دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3 سامسونگ (در رزولیسن 4K):

دانلود کلیپ

نمونه ویدئوی ضبط شده با دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3 سامسونگ (در رزولیسن 1080p):

دانلود کلیپ

نمونه ویدئوی ضبط شده با دوربین اسمارت فون Galaxy Note 3 سامسونگ (در محیط بسته):

دانلود کلیپ


چند رسانه ای

اپلیکیشن گالری با لیستی از پوشه های حاوی تصاویر در کناره سمت چپ از نمایشگر جای گرفته است، در حالی که تصاویر در اندازه کوچک موجود در پوشه های برجسته در سمت راست بصورت عمودی نمایش داده می شوند. می توانید پوشه جدیدی برای آلبوم تصاویر خود ایجاد نمایید. با معلق نگه داشتن قلم S Pen بر فراز پوشه، می توانید پیش نمایشی از تصاویر موجود در پوشه ها را بدست بیاورید، که بسیار عالی است.

البته صادقانه بگوییم، ما انتظار دیدن هر چیز جدیدی پس از نصب حامل پخش کننده های صوتی بر فراز نوت 3 نداشتیم. و فرض ما به واقعیت تبدیل شد. در حقیقت، گوشی با همان اپلیکیشن Music موجود در Galaxy S4 می آید. اما این چیز بدی نیست. اپلیکیشن با مشخصه های کاربردی بسیاری بسته بندی شده است، از جمله کنترل های قفل نمایشگر، ویدجت صفحه اصلی، اکولایزر، و حتی فرمان های صوتی برای جابجایی جلو و عقب از میان لیست پخش بسته بندی شده است. علاوه بر این، سامسونگ به گنجاندن قابلیت AdaptSound برای ریز تنظیم بازفرآوری صدا را فراموش نکرده است چنانکه آن با earphone ها و شنوایی کاربر بهتر مطابقت خواهد کرد. متناوبا، اپلیکیشن پخش موسیقی گوگل برای کسانی که به جای اپلیکیشن Music سامسونگ را ترجیح می دهند نیز ارائه شده است.

ناگفته نماند که نوت 3 از ضبط دیجیتال 24bit/192kHz پشتیبانی می کند، و آن یکی از معدود گوشی های کارآمد در بازفرآوری صوتی با وضوح بالا است. کسانی که واقعا صوت پیشرفته واقف هستند این مزیت را قطعا درک خواهند کرد، اما بی شک این مساله ما را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

همانند اپلیکیشن پخش موسیقی، اپلیکیشن پخش ویدئو در نوت 3 را بارها در دستگاههای قبلی سامسونگ نظاره کردیم. آن خوب است، و قادر به پخش هر فرمت فایل ویدئویی که ما می توانیم فکرش را کنیم می باشد. تماشای ویدئو بر روی نمایشگر 5.7 اینچ 1080p لذت بخش است، همانطوری که شما انتظار دارید. فیلم های با وضوح بالا بدون عیب یا تاخیر پخش می شوند.

Loudspeaker داخلی مونو (mono) بر روی نوت 3 در لِوِل حجم صدای کافی نیز تون واضحی را تولید می کند.


باتری

باتری به ظرفیت 3200 میلی آمپر بر ساعت در نوت 3 گنجانده شده است. این ظرفیت مناسب و معقولی برای این دست گوشی ها می باشد، بعلاوه باتری قابل تعویض است. امتیازات رسمی در مورد طول عمر آن هنوز اعلام نشده است.


نتیجه

Samsung Galaxy Note 3 از هر لحاظی نسبت به مدل سال گذشته بهتر شده است، و این موجب می شود تا به سادگی به عنوان جانشین موفق برای دستگاه محبوب سال گذشته شناخته شود. در کل گوشی جذابی است، در آزمایشات ما نشان داده است که ترکیب سخت افزاری قدرتمند با یک عالمه از مشخصه های نرم افزاری برای جلب توجه خریداران ترکیب شده است. ما پتانسیل های فوق العاده ای در آن دیدیم.

سامسونگ باید نوآوری های بیشتری با نوت 3 ارائه دهد؛ تنها ارتقای این دستگاه وجود قلم S Pen با تعداد انگشت شماری از مشخصه های جدید بر فراز آن می باشد. مطمئنا، نوت 3 یکی از بهترین گوشی ها با نمایشگر بزرگ تا به امروز می باشد.

برای مثال، Xperia Z Ultra سونی دارای طراحی خوب و بادوام بوده و همواره جایگزین مناسبتری برای نوت 3 است، بعلاوه در برابر گرد و غبار و آب مقاوم است. از سوی دیگر، Huawei Ascend Mate که قطعا از نوت 3 ارزان تر است. برای دیگر نمونه ها LG G2 که دارای نمایشگری به همان اندازه بزرگی نوت 3 است و به همان اندازه در بخش سخت افزاری مانند محصول سامسونگ توانا و کارآمد می باشد.

به گفته سامسونگ، تاریخ انتشار این دستگاه از 25 سپتامبر است.

دانلود کلیپ